Pierwszy tydzień kwietnia rozpoczęliśmy od realizacji tematu „W salonie fryzjerskim”. Podczas realizacji tematu dzieci rozwijały umiejętności grafomotoryczne, zdolności plastyczne, założyły hodowlę pt. „Pan Trawiastowłosy” oraz wzbogaciły wiadomości dotyczące zawodu fryzjera.
Drugi tydzień to realizacja tematu „Zwierzęta domowe – uczymy się odpowiedzialności”. Podczas omawiania tematu dzieci: poznały zwierzęta domowe, wykonały różnorodne prace plastyczne przedstawiające zwierzęta domowe, poznały zawód weterynarza. Na koniec tygodnia z przesłanych zdjęć zwierząt dzieci stworzyliśmy film pt. „Zwierzęta domowe by Pracowite Mrówki”.
Pierwsze dwa tygodnie były realizowane w domu z względu na zawieszenie zajęć stacjonarnych.
Po powrocie do przedszkola zajęliśmy się tematem „Pstryczek – dlaczego żarówka świeci?”. Dzieci poznały wiersz J. Tuwima pt. „Pstryk”. Omówiły budowę lampy i żarówki, dowiedziały się skąd się bierze prąd w gniazdku, wzbogaciły słownictwo, potrafią wymienić urządzenia, które działają na prąd oraz poznały zawód elektryka. Dzieci chętnie brały udział w zabawach muzyczno – ruchowych pt. „Elektryczny prąd” oraz wykonały pracę plastyczną „Żarówka” oraz „Pralka”.
22 kwietnia z okazji Dnia Ziemi „Pracowite Mrówki” zasadziły w przedszkolnym ogrodzie tuję, którą nazwały „Mróweczka”.
Czwarty tydzień to „Jesteśmy Polką i Polakiem”. W poniedziałek dzieci wykonały wspólną pracę plastyczną – Flaga Polski oraz wzięły udział w mini sesji zdjęciowej. We wtorek poznały „Legendę o Lechu, Czechu i Rusie” oraz wykonały pracę plastyczną „Godło Polski”. W środę dowiedziały się co to jest hymn Polski oraz utrwaliły nazwy symboli narodowych: flaga, godło oraz hymn. Osłuchały się z piosenką oraz nauczyły jej refrenu pt. „jesteśmy Polką i Polakiem”. W czwartek poznały mapę Polski. Dowiedziały się co oznaczają kolory na mapie, oraz jaka jest największą rzeka w Polsce. Wspólnie wykonały mapę z masy solnej. Na zakończenie tygodnia była opowieść ruchowa pt. „Symbole narodowe” i praca plastyczna „Flaga”.


